Procedure for bortkomst eller beskadiget pakke

Ring til PostNord
hvis du er privatkunde

Mandag til fredag Kl. 08.00-19.00
70 70 70 30

Ring til PostNord
hvis du er erhvervskunde

Mandag til fredag Kl. 08.00-17.00
70 11 12 30

Hvis det drejer sig om en beskadiget forsendelse, skal du oplyse:

  • Pakke nr.

  • Beskrivelse af den/de beskadigede varer

  • Er der andre varer i pakken, der ikke er beskadigede?

  • Er der PostNord tape på pakken?

  • Kopi af salgsfaktura for pakkens indhold

  • Kopi af købsfaktura/anden dokumentation for kostpris på de beskadigede varer (indkøbspris for varen/varer ekskl. moms)

  • Foto af pakken, emballagen samt de beskadigede varer

NB! Jf. PostNords generelle vilkår, skal anmeldelse ske (1) straks / inden for 24 timer ved en synlig skade eller (2) inden for 5 arbejdsdage ved ikke-synlig skade fra modtagelse af pakken.

PostNord skal have billeder af emballagen. Hvis PostNord vurderer det nødvendigt, hentes pakken inkl. emballage retur til PostNords sorteringscenter. Her besigtiger PostNord pakken og vurderer skaden. Pakken skal derfor stå klar til afhentning, i oprindelige emballage og med oprindeligt kassefyld på modtager adressen. Man må ikke lade andre transportere pakken, før reklamationssagen er afgjort.

Vælger PostNord at udbetale erstatning for din forsendelse, så vil udbetalingen ske til Salling Computer Service ApS, som vi herefter vil overføre til dig. Du vil derfor, når PostNord har godkendt erstatningen få besked fra vores kundeservice og blive bedt om at oplyse registrerings- og konto nr. for udbetaling af erstatning.

 

Hvis det drejer sig om bortkomst af en pakke, skal du oplyse:

  • Pakke nr.

  • Beskrivelse af udvendig emballering og pakkens udseende

  • Beskrivelse af indholdet i pakken

  • Kopi af salgsfaktura for pakkens indhold

  • Kopi af købsfaktura for pakkens indhold (indkøbspris for varen/varer ekskl. moms)

  • Kopi af PostNords underskrift for overdragelse af pakken (indleveringskvittering, hvis denne haves)

NB! Jf. PostNords generelle vilkår, skal anmeldelse ske senest 6 måneder efter afsendelse af pakken. PostNord har 30 dage til at lokalisere en national forsendelse og 60 dage til en eksport forsendelse.

Print Friendly, PDF & Email