1. Generelle oplysninger

Salling Computer Service ApS
Kirke Allé 102
7800 Skive
Danmark

Telefonnummer: (+45) 97521819
Mailadresse: mail@scservice.dk

CVR-nummer: 41 80 48 58
Branchekode: 47 41 00

Bank
Salling Computer Service har Spar Nord Bank (SWIFT-code: SPNODK22) som hovedbankforbindelse.
Registreringsnummer: 8500
Kontonummer: 2650685744
IBAN-kontonummer: DK0285002650685744

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Salling Computer Service sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i Salling Computer Service store udvalg.

Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Salling Computer Service ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

2. Betaling

Mulige betalingsmuligheder:

  • Dankort
  • VISA
  • Mastercard
  • Mastercard/VISA Debet
  • JCB Cards
  • Efter aftale (kun for virksomheder eller offentlige kunder, som i forvejen har indgået en betalingsaftale med Salling Computer Service ApS)

Der kan være kortgebyrer på visse type kreditkort gældende både for privat- eller erhvervskunder

Bemærk, at der opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt udenfor EU.

Desuden tilbydes afdragesbetaling via ViaBill og SparXpres.

3. Fragt

Salling Computer Service anvender PostNord til levering i Danmark. Levering udenfor Danmark er ej muligt.

Fragtmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Udvalget af fragtmetoder og dermed fragtpriser kan derfor variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne. Derudover anvender vi dropshipments udenom vores lager i form af en tredjepartsleverandør til forsendelse af bestillinger, hvis dette er muligt. 

Salling Computer Service leverer kun til fastlandet og brofaste øer.

Afhentning
I Skive er det muligt at afhente din ordre på adressen Kirke Allé 102 i butikkens normale åbningstider.

En bestilling til afhentning slettes, såfremt den ikke er afhentet senest fire hverdage efter bestillingen er godkendt til afhentning, og kunden har modtaget en mail og/eller sms herom.

4. Erhvervskøb

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
  • Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.
  • Salling Computer Service forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er betalt.
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
  • Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned.
  • Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne.
  • Ved køb på kredit, vil dette forbundet med et faktureringsgebyr på 25 kr. pr. faktura.

Enhver bestilling/ordre bliver betragte som et erhvervskøb(B2B), når der er anført et virksomhedsnavn i feltet “Firmanavn” uanset om feltet med “CVR nr.” er udfyldt eller ej.

5. Fortrydelsesret

Med mindre andet er angivet, er stationære computere bestilt hos Salling Computer Service fremstillet på bestilling og efter dine ønsker. Derfor er disse ikke omfattet af forbrugeraftale loven, LOV nr. 1457 af 17/12/2013, dog har du i særlige tilfælde ret til at hæve købet jf. bekendtgørelse af lov om køb (købeloven). Fremstillingen anses desuden som en ydelse, ikke er omfattet af forbrugeraftaleloven.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal blot udfylde vores standardfortrydelsesformular og sende den på e-mail til service@scservice.dk. Du finder formularen i bilag 1 nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Denne mulighed gælder dog ikke, hvis ordren er en bundle. Såfremt du ønsker at fortryde købet af en bundle fortrydes alle dele af denne, og alle varerne skal sendes retur, eftersom denne type ordre anses for en samlet vare.
Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder pakker over 20 kg. Vejer pakken over 20 kg, benyt da i stedet PostNord Groupage (storpak).

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
  • Køb foretaget som erhvervsdrivende
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles af igen
  • Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på
  • Aftaler, der indgås på en offentlig auktion
  • Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes. Hver kampagnekodes værdi er skønsmæssigt fastsat til 300 kr. 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig med undtagelse af eventuelle leveringsomkostninger senest 14 dage fra den dag, vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Bemærk at vi foretager ikke nogen form for kontant udbetaling ved fortrydelse.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:
Salling Computer Service
Kirke Allé 102
7800 Skive
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav. 

Du kan også fortryde købet ved at aflevere din pakke personligt på ovenstående adresse.

6. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes oprette en reklamationssag eller kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Der kan forekomme et testgebyr på DKK 250 pr. halve time inkl. moms, dog maks. DKK 500 inkl. moms, hvis det indsendte produkt testes fejlfrit ved Salling Computer Service, eller der ikke findes grund for at efterkomme reklamationskravet i øvrigt. Det kan også forekomme, hvis der skal foretages fejlsøgning på komplette PC-systemer, som ikke er købt, samlet eller monteret af Salling Computer Service. Ønsker du ikke, at Salling Computer Service foretager en sådan fejlsøgning, skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat. Såfremt årsagen til fejl eller defekt er, at varen har fået fysisk skade, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, vil du også blive opkrævet et testgebyr.”

Husk derfor altid selv at teste, om fejlen kan skyldes programmer, drivers eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Vi tester alle maskiner ved at genskabe til den oprindelige konfiguration. Testgebyret beregnes på baggrund af tid brugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler, læsbare medier og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

Husk at tage en kopi/backup af samtlige data. Salling Computer Service ApS kan ikke gøres ansvarlig for tabt data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Salling Computer Service ApS måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Varen sendes til:
Salling Computer Service
Kirke Allé 102
7800 Skive
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.

7. Persondatapolitik

Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.

8. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte service@scservice.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.

9. Købsgaranti

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster intet og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Bliv medlem hos PriceRunner i dag

Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som forbruger. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er beskadiget, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Erstatning betales kun for anskaffelsesomkostninger, fragtudgifter og den direkte økonomiske skade, du som kunde har lidt. Ingen økonomisk kompensation gives for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige betingelser for Købsgarantien.

Forbrugere skal kunne føle sig trygge, når de handler online – det er formålet med Købsgarantien. På PriceRunners hjemmeside vises de udvalgte butikker, der er omfattet af garantien, med Købsgaranti-symbolet ud for deres navn. Vi er glade for at være en af de udvalgte butikker!

Siden 2000 har PriceRunner hjulpet millioner af danskere med at sammenligne produkter. Tjenesten har altid været både gratis og uafhængig og har til formål at gøre det lettere for forbrugere at sammenligne produkter, priser og butikker.


Bilag 1

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Til Salling Computer Service, Kirke Allé 102, 7800 Skive, mail@scservice.dk

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende      tjenesteydelser (*)

– Ordrenummer

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

– Dato

– (*) Slet det, som ikke er relevant

Print Friendly, PDF & Email